سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فقط همسرم
نظرات ()

آیت الله خامنه ای:

1)اگر خودآرایی زن برای شوهر بود و او خود را برای شوهر پاکیزه و آرایش کند،هم غریزه خودآرایی خود را ارضاء کرده و هم شوهررا از هوس به زنان بیگانه حفظ کرده است و شوهر نیز اگر در محبت به زن و توجه به او کوتاهی کند،نکوهش شده باید بی اعتنا به زن نباشدو با مراقبت های لازم او را از فکر انحراف جنسی حفظ کند.

2)در جوامع متدین و مذهبی مشاهده می کنیم که دو نفر آدم مدت طولانی با هم زندگی میکنند و اصلا از هم سیر نمی شوند، بلکه دلبستگی شان به هم بیشتر می شود، انس و محبت و وفایشان به همدیگر بیشتر می شود ،این همان خاصیت تدین و دینداری است.

3)زن و شوهر هر چه بیشتر به هم محبت کنند، زیادی نیست آنجایی که محبت هرچه زیاد شود، ایرادی ندارد، محبت زن و شوهر است. هر چه به هم محبت کنید خوب است و خوداعتماد،هم محبت می آورد. این محبت زن و شوهر جزو محبتهای خدایی است، هر چه بیشتر شود بهتر می شود.

4)آیات قرآن که راجع به حجاب حرف می زند،راجع به حدود زن و مرد با یکدیگر دستور دارد این به خاطر خود مردم است،به خاطر همین خانواده هاست. همین دختر های جوان که می خواهند شوهرشان را از دست ندهند، این پسرهای جوان که زن محبوبشان را می خواهند از دست ندهند،این بدونحجاب نمی شود. آیات قرآن این طور حکمت آمیز و عمیق است. این محرم و نامحرم ها ،این حجاب و حفظ زن ، این«قل للمومنین یغضلوا...» چشمهایتان را به هر منظره ای باز نکنید، به هر چیزی نگاه نکنید تا به هر طرفی کشانده نشوید. آن مردی که هرطور دلش بخواهد به هرطرف متمایل باشد، به طرف زنها عنانی ندارد و آن زنی که با حیا و عفاف و حجاب انسانی حفاظی ندارد، چنین مرد و زنی برای همسران خود اهمیت قائل نیستند.

5)من همیشه به مردهای جوان توصیه میکنم، که شما در معاشرت با نامحرم و حتی محارم کاری نکنید و حرفی نزنید که زنان خود را وادار به حسادت کنید، به دختران جوان هم سفارش می کنم که در برخوردشان با مردهای بیگانه کاری نکنند و حرفی نزنند که حس حسادت و غیرت شوهرانشان را تحریک نمایند.

6)این که اسلام اینقدر گفته است که چشمتان را ببندید به نامحرم نگاه نکنید. به زن یک جور، به مرد جور دیگر گفته است. برای این است که وقتی چشم به یک طرفی رفت، آن وقت بخشی از سهم آن کسی که همسر شماست، آن طرف خواهد رفت. حالا شما چه مرد باشید و چه زن باشید فرقی نمیکند ،وقتی اینجا کم گذاشتی محبت ضعیف خواهد شد . محبت که ضعیف شد ، مبنای خانوادگی متزلزل می شود. آن وقت آنچه برای تو لازم است از دستت می رود و آنچه که مضر است به خیال خودت به دست می آوری.




نویسنده : وارث فاطمه
تاریخ : پنج شنبه 92/1/8
زمان : 11:23 صبح


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.